Onze vakanties

Vakantie Amerika 2009

9 september tot 8 oktober 2009     Inleiding.  Aanleiding voor deze reis was het huwelijk van onze neef Joost met Melissa, de huwelijksplechtigheid vondt plaats in Atlanta. Twee dagen na de bruiloft vlogen we door naar LA, van daaruit begonnen we aan de rondreis. Dit is de eerste keer dat we een rondreis in Amerika gemaakt hebben. De voorbereiding hebben we gedaan  met boekjes van de ANWB. Het Alles-Amerika forum kenden we toen nog niet. We zijn met 5 volwassenen (twee koppels en en vriendin 50+) en hebben bijna geen hotels gereserveerd. Gewoon een hotel binnengaan en verwachten dat er wel 2 kamers vrij zijn...... Omdat het de eerste keer was, was het misschien wel de meeste bijzondere ervaring (alles was immers nieuw voor ons), maar we zijn wel besmet geraakt met het Amerika virus. Ongeloofelijk wat een prachtig land.   Woensdag 9 september. Rond 19.00 uur vertrokken we vanuit Weert richting Alphen aan de Rijn, waar we omstreeks 21.00 uur...

Vakantie Amerika 2011

Vakantie van 27 mei tot en met 23 juni   Nadat we in 2009 voor de eerste keer Amerika bezochten en we na afloop vonden dat dit voor herhaling vatbaar was, zijn we in 2010 begonnen met het plannen en uitwerken van de reisroute voor onze vakantie in 2011. Omdat het qua werk en vakantieplanning van collegae beter uitkwam besloten we om dit keer vroeg in het jaar te gaan. Voordeel was dat het nog niet zo heet is en alles in bloei begint te komen en veel van de dieren jonkies hebben. We zijn weer met hetzelfde reisgezelschap gegaan als in 2009. We hebben deze keer en rechtstreekse vlucht geboekt naar San Francisco en vliegen terug naar huis vanuit Seattle. Ook deze keer verzorgde Peter weer de planning.   Vrijdag 27 mei Vandaag is onze vakantie dan toch echt begonnen, vanmorgen onze koffers ingepakt en daarna nog de laatste boodschappen gehaald. Gusta arriveerde rond 16.00 uur in Weert en na de koffie heb ik het eten verder klaar gemaakt zodat het in de oven kon, we aten vandaag...

Vakantie Nieuw Zeeland 2012

Van 3 februari tot 23 februari Zuidereiland en van 24 februari tot 6 maart Noordereiland     Inleiding Reden van deze vakantie is het feit dat Peter en ik elkaar dit jaar 10 jaar kennen, en we een bijzondere reis wilden maken. Met name Peter zag wel erg op tegen de reis (24 vlieguren) maar achteraf gezien is dit toch wel meegevallen. De reis werd samengesteld op advies van een collega die een paar jaar geleden een half jaar heeft rondgereisd op de beide eilanden. Van hem kregen we tips over de beste periode om te gaan, en aan de hand van hun ervaringen heeft Peter de rondreis gepland. We hadden alleen voor de eerste dagen in Queenstown en bij Te Anau vanuit Nederland een onderkomen geboekt, verder hadden we vooraf een lidmaatschap afgesloten bij Top 10 Holiday parks, we hadden hier op internet goede ervaringen van andere reizigers over gelezen.   Reisschema heenreis:  Amsterdam - Londen – Singapore – Melbourne – Queenstown. Reisschema terugreis: Auckland –...

Vakantie Amerika 2013

8 september tot 24 september 2013   Inleiding Nadat we in februari 2012 een “uitstapje” hebben gemaakt naar Nieuw Zeeland begon het halverwege het jaar bij Peter weer te kriebelen. Hij gaf aan toch nog een keer terug te willen naar Amerika, hij had inmiddels de Ontdek Amerika site het alles Amerika Forum ontdekt en verschillende verhalen van andere reislustige gelezen. We hakten de knoop door en begonnen met plannen, eerst werd in grote lijnen de rondreis uitgezet waarna gekeken werd naar een gunstige vlucht. Omdat we in 2012 erg vroeg vakantie hadden gehad besloten we om in 2013 in mei te gaan. Toen de vlucht geboekt was en de auto gereserveerd begonnen we met het zoeken en reserveren van de slaapgelegenheden, het is de eerste keer dat we alles op voorhand boekten. We hebben inmiddels ervaring en weten of de afstanden te overbruggen zijn. Verder geeft het toch wel rust dat we niet ’s avonds nog op zoek moeten naar een slaapplaats. In december was alles rond en kon het wachten...

Vakantie Amerika 2014

12 mei tot 16 juni 2014 Inleiding Nadat onze reis in 2013 na 10 dagen een voor mij vervelende wending had, (enkel gebroken bij de Aztec Ruins) begon het toch aan het eind van het jaar weer te kriebelen. Gips eraf en weer opnieuw gaan lopen, bij controle in het ziekenhuis zag de arts geen reden om niet opnieuw naar Amerika af te reizen. Voor Peter het sein om meteen aan de slag te gaan en te kijken op welke manier hij de afgebroken reis zo goed mogelijk kon inplannen in het nieuwe schema. Ook besloten we om via Atlanta te vliegen aangezien mijn neef Joost in April papa zou worden en dan konden we hier meteen een kraamvisite aan vast knopen. Het huwelijk van hem was immers de reden dat we voor de eerste keer de states bezochten. Nadat Peter de route had uitgestippeld werden de tickets geboekt, auto gereserveerd en toen was het zoeken en boeken van de overnachtingen aan de beurt. Ook nu hebben we weer alles op voorhand geboekt. We vliegen vanaf Düsseldorf naar Atlanta en gaan...

Vakantie Amerika 2015

19 mei tot 26 juni 2015    Inleiding Tja wat moet je als je een partner hebt die verslaafd is aan Amerika.....juist ja gewoon meegaan en genieten!!! We konden in Oktober 2014 tickets boeken voor €550,00 van Düsseldorf via Londen naar Las Vegas. Omdat ik heel graag een keer aanwezig wilde zijn bij de PowWow in Cody werd dit in het schema opgenomen. Dit betekent wel dat we iets langer moeten blijven (ruim 5 weken) en maken we een grote ronde. Nadat er toestemming was van onze werkgevers voor een extra lange vakantie (met dank) werd er meteen geboekt. Beiden hebben we bij het boeken over het hoofd gezien dat we in Londen aankwamen op Heathrow en verder vlogen vanaf Gatwick, we hadden een overstaptijd van 3 uur en 30 minuten...oeps gaan we dat wel halen. We probeerden nog om te annuleren doch dat was niet mogelijk, dus we gaan ervoor. We hebben een taxi geregeld die ons naar Gatwick brengt en duimen dat alles goed komt. Hierna begon het leuke werk, route plannen, auto...

Vakantie Amerika 2016

Vakantie van 14 september tot en met 20 oktober Voorwoord Nadat we vorig jaar terug waren van een fantastische reis, begon het toch weer te kriebelen. We besloten om nog een keer op herhaling te gaan. Peter start met het uitzetten van de route. Deze keer gaan we in September. Reden hiervoor is het feit dat de jeugdigen van mijn werk in juni voor de vijfde maal de Mont Ventoux gaan beklimmen en ik toch wel weer erg graag mee wil naar Frankrijk om te supporteren. Nadat de reisroute is uitgezet kunnen we de reis boeken, regelmatig bekijken we de sites om te kijken of er betaalbare reizen langs komen. Op het eind van het jaar komen we een leuk aanbod tegen. We vliegen met Delta airlines vanaf Brussel naar Atlanta en dan door naar Las Vegas, we hebben meteen plekken met meer beenruimte bijgeboekt iets meer comfort tijdens de lange rit is toch wel lekker. We blijven de eerste 2 nachten in Las Vegas waarna we aan de trip beginnen. Nu duidelijk is wanneer we zullen vertrekken begint het...

Vakantie Amerika 2017

Vakantie van 10 september tot en met 19 oktober Voorwoord Ook dit jaar maken we wederom de oversteek naar de states, black friday was ons goed gezind en we boekten de vlucht. We vliegen op 10 september van Amsterdam naar New York waar we eerst een week zullen blijven. Daarna vliegen we door naar Nashville, hier zullen we de gereserveerde auto ophalen om aan de rondreis te beginnen. 18 oktober is onze terugreis geboekt, vanuit Los Angeles naar Amsterdam. In New York hebben we een appartement geboekt. Tijdens de rondreis hebben we onderstaande onderkomens geboekt. Sleep Inn Nashville 2 nachten Quality Inn Memphis 2 nachten Comfort Inn Clarksdale 1 nacht Eola Hotel Natchez 1 nacht Sleep Inn South Baton Rouge 2 nachten Bij mijn nichtje in League City 2 nachten Best Western plus Fredericksburg 2 nachten Wispering Palms Inn Del Rio 1 nacht Chios Mining motel Terlingua 2 nachten Eneco Lodge van Horn 1 nacht Rodeway inn Whites City 1 nacht Quality inn en suites Alamogordo 1...

Vakantie Australie 2018

Dit jaar gaan we onze vakantie doorbrengen in Australie. Wil je meer weten lees dan verder op: https://australie160.webnode.nl

Onderdelen 1 - 9 van 9

Welkom op de website van Peter & Truus

Nieuws

Amerika 2015, here we come again

26-10-2014 10:22
Tja, wat wil je als je verslaafd bent.....We konden tickets boeken voor 550 Euro naar Vegas....

Bezoekers vermelding

31-03-2012 00:00
Onze reis naar Amerika is in 2013 onfortuinlijk geëindigd. Bij de Aztec Ruins brak ik (Truus) mijn...

Vakantiefoto's

De afbeeldinggalerij is leeg.